Home / Other Exhibitors / Off Grid Box

Off Grid Box

OGB SW

The Off Grid box is a patented solution set up at HydroLAb, the R&D facility of La Fabbrica del Sole (Arezzo – IT) and is the compact integration of our skills and knowledge in installing water treatment, hydrogen and renewable energy systems adding other eco-technologies and agriculture practices. Our team is open and internationally active in energy efficiency and bio-architecture projects.

L’Off Grid Box è un prodotto brevettato messo a punto presso l’HydroLAb di Arezzo, la struttura di Ricerca e Sviluppo della Fabbrica del Sole ed è l’integrazione completa delle nostre esperienze e capacità  nei settori del trattamento acque, sistemi a idrogeno ed energie rinnovabili oltre che nelle eco-tecnologie e pratiche di agricoltura sostenibile. La nostra squadra è aperta ed attiva a livello internazionale in progetti di eco-efficienza e bio-architettura.

Exhibition at Maker Faire Rome

A Total Off Grid way of living in a Box. Living completely off grid today is possible. If rain, soil, wind and sun are available our Off Grid Box (TM) is able to provide power, heat, water, gas and may other services. Is a Plug&Play device, a 6ft container that can be placed everywhere, in remote and wild areas as well as in field hospitals, villas or villages. The cost is affordable and it stands as a revolutionary product.

Un modo di vivere Totalmente Off Grid in una scatola. Vivere completamente Off Grid oggi è possibile. Se c’è sole, vento, terra e pioggia il nostro Off Grid Box (TM) è in grado di dare energia, calore, acqua, gas e molto altro ancora. È un dispositivo ‘Plug&Play’, un container da 6 piedi che può essere istallato ovunque, in aree remote e selvagge come anche in ospedali, case o comunità . Il costo è contenuto e si pone come un prodotto rivoluzionario.